Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Диана Русинова: За тези 4 години пътищата бяха изоставени без каквато и да било поддръжка

Общество

Диана Русинова: За тези 4 години пътищата бяха изоставени без каквато и да било поддръжка

Диана Русинова: За тези 4 години пътищата бяха изоставени без каквато и да било поддръжка - Tribune.bg
Снимка:

Обществото трябва да поеме отговорност за смъртта на Сияна. Да си дадем ясна сметка, че с цялото си поведение, сме допуснали това да оставим пътищата си в едно безобразно състояние и сме оставили шофьорите да правят каквото си поискат. Най-вероятно е имало случаи, в които нещо сме премълчали или е имало случаи, в които е можело още неща да направим, но не сме ги направили. Това заяви Диана Русинова от „Европейския център за транспортни политики” пред БНТ.

Споделянето на мъката е нещо нормално и човешко, което трябва да изразим и да подкрепим всички семейства, загубили близък при нелеп пътен инцидент. По-съществената роля на гражданите е да поискаме правото ни на пътна безопасност да бъде защитено от държавата, допълни експертът.

„Много пъти се питах трябва ли да има оставки? По-скоро в момента по-отговорното е да поискаме тези хора, които имат желанието да са там, да си свършат работата. Важното и същественото нещо в този момент е да поискаме да имаме нормални пътища”, посочи тя.

Тази отсечка не е в добро експлоатационно състояние. Това е път, който не е виждал добра поддръжка от твърде дълго време. Наистина трябва да поговорим за това какви са критериите, по които оценяваме една пътна отсечка. Аз насърчавам обществото да си даде ясна сметка, че в последните 4 години реална поддръжка на пътищата от републиканската пътна инфраструктура нямаше. Имаше зимно поддържане, защото не можем да останем без него. Отговорен, според Закона за движение по пътищата, на първо място е правителството, на второ – министърът на регионалното развитие и благоустройството, на трето, като бюджетен разпоредител – АПИ. Не мога да посоча конкретно лице, защото за 4 години те се смениха много. За тези 4 години пътищата бяха изоставени без каквато и да било поддръжка. Трябва да се почиства растителността, да се проверява пътната маркировка, най-лошото е кърпенето на дупки, обясни Русинова.

По думите ѝ трябва да се направи реформа и пътищата да се направят така, че на тях да не загиват хора.

Няма нито една институция, която да си върши работата. Ние много държим на партньорството с държавата, но такова няма. Държавна политика е да се оправдаваме и да не правим нищо, отбеляза представителят на "Европейския център за транспортни политики". „6 милиона сме . Колко деца можем да си позволим да загубим?”, попита тя.

Русинова призова: „Трябва да спрем с обвиненията и да седнем да намерим реални решения. Аз и моите колеги ще обследваме участъка и ще дадем конкретни предложения как да се оправят нещата. Моля министъра на регионалното развитие да каже къде е проблемът и защо не можем да построим АМ „Хемус”. Трябва да я построим. Не може Северна България да няма магистрала, минава се през села. Това е пътен тероризъм”.

„Нека да видим къде са тези чували с пари и да видим къде е причината да не се строи. Нека отговорните да излязат, да погледнат родителите на загинали на пътя и да им кажат, че децата им са умрели, защото няма пари”, посочи тя.

„Първо трябва да се направи оценка на реалното състояние на пътищата, да се направи бюджетиране, да се направи дългосрочна програма, по която да се поправят и строят пътища, да се задълбочи анализа по директивата на ЕС за безопасна инфраструктура. България е една от малкото държави, която не направи паспортизация на пътните знаци, следваща стъпка е подновяването на пътния парк, оборудване на линейки и борбата с пияни и дрогирани шофьори, както и бързо правосъдие. Най-големият проблем е арогантността на пътя”, обясни Диана Русинова. 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети